onsdag 9 mars 2011

Några meter bort från mamma

Alfreds säng har stått alldeles vid min. Så nära så att jag nästan kunnat nå honom genom spjälorna utan att gå ur min egen säng. Jag har tänkt några kvällar nu när jag tänt min sänglampa vid läggdags att han reagerar på ljuset som han inte gjort förut. Alltså var det dags för en liten flytt. Fast bara ca 2 m bort så att spjälsängen hamnade mot väggen, vilket gav en annan fördel. Inga armar och ben som sticks ut och fastnar i spjälorna, åtminstonde på ena sidan.

Möbleringen blev betydligt bättre för rummet, men lite konstigt kändes det att flytta bort honom. Han börjar bli stor, men är ändå så liten...........Nästa steg är ju eget rum när vi flyttar hem.


Ingen superbra bild precis. Tagen mitt i natten.

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag tittar in här på bloggen lite då och då och har lämnat några kommentarer men via mobilen... och jag är inte helt säker på att de har kommit fram :/ Så har du fått mina kommentarer?

    Hoppas ni har det bra i Indialand, saknar er och Indien! Kramar Linnéa

    SvaraRadera
  2. Hur länge blir ni kvar i Indien?

    SvaraRadera
  3. Hej Linnea - Nej jag tror inte att jag har fått någon kommentar tidigare från dig - brukar försöka hålla koll och alltid svara, men jag kan ha missat nån. Nu verkar det ju funka. Kul att du läser! Vi har det bra. Börjar bli väldigt varmt. Nora har just haft mid term exams och hon har fullt upp men det går bra. Vi saknar er här också!
    Kram till hela familjen Lena

    Malin - Patrik har kontrakt tills mars 2012. Det lutar åt att jag och barnen åker hem till jul i år.Då har vi gjort 2 år och 9 månader här.
    Kram

    SvaraRadera