onsdag 2 mars 2011

Min första födelsedag

Nu skall ni få se lite bilder från min födelsedag, men först måste ni absolut kolla Noras blogg. Hon måste nog vara väldens bästaste syrra♥ och så har jag förstås väldens bästaste brorsa också. Han hade köpt en present för egna pengar till mig-en doktorsväska!
Först fattade jag ingenting. Varför skulle det tas kort på mig med en flagga som dessutom satt på en vass flaggstång.Ganska farlig faktiskt. Trodde inte jag fick hålla i sådana saker........
Sen kom det fram en massa paket och de var till mig allihop! Nu började jag fatta att det var en speciell dag! Här fick jag ett spännande paket från morfar & Birgit som farmor hade med sig hit. (Jag vet - det ser ut som Erik är naken, men det var han såklart inte!:)

Här läser jag ett fint kort som Erik skrev till mig. OCH han hade ritat också. Nu kommer jag inte ihåg vad gubben heter på teckningn, men han är med i mitt favvoprogram "Nightgarden".

Här ser ni min nya gris som jag fick av mamma & pappa & Nora & Erik. Man stoppar i 4 stora
pengar och så drar man i knorren och så spottar grisen ut dom igen. Det är väldigt bra att kunna spara samma pengar om och om igen! Grisen räknar högt när jag stoppar i pengarna. Det är bra för jag måste lära mig att räkna snabbt för min kompis Sebbe kan räkna till 3 och då vill jag också kunna det!

Mamma bakade fina muffinsar i morse och garnerade dem med fina hjärtan. Jag förstår inte hur många muffinsar hon bakade egentligen för jag hörde att hon sa till Åsa att hon bakade muffinsar igår också men att de blev hårda som sten och så sa hon nåt om att man kunde prova dom om man gillar att gå till tandläkaren?? Muffinsarna och chokladbollar hade vi på mitt Bumps & Babies kalas när mina bäbiskompisar kom med sina mammor och firade mig.

Kolla in mina snygga kläder som jag fick av morfar & Birgit. Jag fick ett coolt Barbapappalinne också. Det skall jag visa en annan dag.
När barnen hade gått hem med sina mammor var jag supertrött. Anthu ville att jag skulle äta men jag ville bara sova, så det gjorde jag i nästan 3 timmar. Måste ju vara pigg tills nästa kalas.
Jag fick smaka på den fina tårtan som mamma inte hade bakat. Finare än god faktiskt.

Jakob & Åsa, Edith, Ingrid & Maria, Farmor & Anders, mamma, Nora & Erik var på mitt andra kalas (pappa kom senare). Jag fick en egen mobiltelefon & fina stapelbägare av familjen E och av F-familjen fick jag 2 fina Totteböcker. Jag fick ett fint knopp-pussel av farmor & Anders och kusin Max i Sverige hade skickat med en cool träsnigel som man kan dra efter sig. Jag har redan fått en superduperfin Kånkenryggsäck av mina älsklingar Ebba & Maja och så fick jag finaste Muminburken att lägga små saker i av A familjen. Så snällt av dom att gömma ett paket här innan de åkte!
Alla stod upp och sjöng och hurrade för bara MIG!
PUSS & KRAM TILL ALLA SOM HAR FIRAT MIG IDAG♥

2 kommentarer:

  1. Ett jättegrattis till 1 åringen!!! Kramar från hela fam Gullaksen

    SvaraRadera
  2. Sebbefamiljen - Tack:) Jag tränar mig i att räkna...../PoK Alfie

    SvaraRadera