söndag 20 mars 2011

Tog du nyckel?

På Ekbergs terrass:

Jag: "Tog du nyckel?"

Patrik: "Nej"

Jag: "Har Nora?"

Patrik: "Ja, det var det sista jag sa till henne"

Jag: "Bäst vi ringer henne och kollar"

Patrik ringer och får konstaterat att Nora har inte heller någon nyckel (hon är barnvakt i ett annat hus och hade förstås fullt upp med att tänka på att få med Alfred och alla hans prylar).

Utelåsta! och vi är nästa station på middagsrundan med sparkcyklarna. Låssmed finns inte att få tag på. Inte heller huvudnyckel eller dyrk. Återstår att krossa en ruta. Kändes skumt att göra "inbrott" i sitt eget hus.

4 kommentarer:

  1. Eller får det bli en utveckling av konceptet, vi slumpar fram villanummer för de olika rätterna och sparkar dit, nu när du & P vet hur man tar sig in! Tack för en treeeeevlig kväll! kram Maria

    SvaraRadera
  2. "Inget kalas utan krossade glas!!" var väl konceptet vi körde efter igår. Här ligger i alla fall två martiniglas utan fot. En väldigt mysig kväll blev det i alla fall trots glasskärvor!
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  3. Mamma, jag hade en del att tänka på! Nu har vi ju i alla fall fake-glas istället för det riktiga....!

    Åsa, pappa tappade precis en kopp, den gick sönder med...! Härregud vilket party ni måste haft! Mamma sov middag i 2 timmar... haha :)

    kram på er!

    SvaraRadera
  4. Åsa-Ja precis så skall väl riktiga kalas vara. Supertrevligt i vanlig ordning. Härligt partysällskap! Kram & hoppas du kvicknat till .)

    Maria-Ja nu ligger alla illa till när vi lärt oss nåt nytt!
    Tack själva för en kanonkväll i väldans trevligt sällskap. Gillade särskilt charaderna men det var nåt starkt i drinkarna....... Kramar

    Noris - Det var Alfred som absolut ville att jag skulle sova med honom.....PoK Ma

    SvaraRadera