fredag 25 mars 2011

Spring break i KL & lite klädtankar

Nu äntligen har båda barnen vårlov fram till 5 april och på onsdag åker vi till Kuala Lumpur, Malaysia för 5 härliga dagar. Det ser vi väldigt mycket fram emot! Alla som jag har pratat med som har varit där tycker att det är en väldans trevlig stad. Jag har fått en fin tipslista av kära vännen M om vad som inte bör missas. Tack♥

En väldigt trevlig slump är dessutom att vi kommer att träffa våra grannar hemifrån, som fn. bor i Shanghai, i KL. Ett möte på halva vägen kan man nästan säga.

Hoppas på att kunna shoppa lite nya vår/sommarkläder i KL. Behöver byta ut lite som jag tröttnat på. Precis, tröttnat! Samma kläder året runt. Ingen variation. Jag tom. sliter ut sommarkläder och det har aldrig hänt förr. Jag som annars tycker om att få stoppa undan de tunna sommarkläderna och dra på mig en svart polo (mitt favvoplagg) på hösten, och nästan lika trevligt är det att dra av sig polon i mars april och köpa lite nya/plocka fram vårkläder. Ironiskt nog är jag inte så förtjust i tunna eller korta sommarkläder, fast här handlar det om att stå ut i hettan så så tunnt, luftigt och så kort som anständigheten tillåter gäller nu.

Nora har sina önskemål klara för sig (kolla in hennes blogg!) och om hon fick bestämma hade all tid tillbringats i butiker. Hon får dock bestämma (nästan) allt EN dag, på födelsedagen 1 april.

1 kommentar:

  1. Med 'nästan' måste du mena vilken tid ni ska gå upp. om vi inte hunnit till JUICY COUTURE så blir det dagens första stopp. Även andra butiker jag kommer att skymta på torsdag... :)
    Love you mum

    SvaraRadera