söndag 2 maj 2010

En helt vanlig söndagssysselsättning?

Nej då-så är det inte, men trevligt var det med en Back energy massage på Angsana SPA. Det enda jag funderade på lite i början var att det nog borde finnas massagebänkar för ammande mammor med två extra håligheter:) Efter ett tag domnade de hårt ihoptryckta brösten bort och jag kunde koncentrera mig på den vackra blomman i en skål med vatten, som fanns strategiskt placerad rakt under ansiktshålet. Genomtänkt att man tom i den positionen skall ha något vackert att titta på.

Efter massagen duschar man under bar himmel i en dusch av sten med ett alldeles fantastiskt duschmunstycke. Tyckte att jag lika gärna kunde fortsätta min kroppsrenovering, så på eftermiddagen gick jag för en pedikyr. Något hade missuppfattats vid bokningen för jag hade bokats in för både pedikyr & manikyr så det fick bli bägge delar för knappa hundralappen ☺

3 kommentarer:

  1. Så skönt det där lät, då! Jag måste snart se till att ge mig iväg och skämma bort mig lite jag också.

    Hoppas det gick bra med Noras tandställning!

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Det kunde inte ha varit lätt att ligga där med brösten fulla med mjölk. Men så underbart att få massage och sedan pedikyr OCH manikyr på det. Ska nog boka in mig på något liknande jag med. Men tyvärr får vi ju betala betydligt mer än så!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Marianne - Det var en superskön ta-hand-om-mig-själv-dag. Rekommenderas!
    Det gick fint med tandställningen och trots att de drog den ganska hårt så har hon inte haft ont. Antar att tänderna har vant sig. Kram

    Taina - Det kändes inte så skönt i början med brösten nedtryckta i madrassen. Undrade nästan om jag skulle fixa att ligga kvar hela tiden, men efter ett litet tag gick det bra. Mjölken kanske fördelade om sig?:)
    Massage blir det inte ofta - det här var andra gången på ett år - trots att det är lättillgängligt och i de flesta fall billigare än hemma, men pedikyr försöker jag gå på regelbundet. Nu var det i och för sig 3 månader sedan pga Alfred, men annars brukar det i alla fall bli en gång i månaden. När jag väl kommer hem till Svea rike igen blir det till att fila själv.
    Kram

    SvaraRadera