söndag 16 maj 2010

Take gold

I går i bilen pratade vi med chauffören om att det är en väldigt bra dag att gifta sig på idag (söndag). Många har väntat i flera år på den här dagen och alla bröllopsanläggningar är fullbokade. Något ställe hade fått över 5000 förfrågningar, men det var bokat sedan ett par år tillbaka. Branschen har gjort en liten tabbe här. De hade tydligen till en början inte koll på hur stor efterfrågan skulle bli och de flesta har därför tagit normala arvoden, vilket de bittert ångrar idag. Det skäms de heller inte över att gå ut i tidningen med. Nu kommer de nog kolla almanackan lite bättre framöver. Bröllopsindustrin är enorm i det här landet och det är massor med pengar inblandade.

Chauffören sa också:

"Tomorrow is also a very good day to take gold."

"Take gold?" "Do you mean buy gold?"

"Yes, yes, all goldshops will be fully crowded"

"The gold will bring you happiness and fortune"

"Will you buy gold?"

"No, no, I don't believe in that"


Bra.

Var kommer då sånt här strunt (anser jag) ifrån? En dag som är extra bra att köpa guld på. Jag tror att det kommer från guldbranschen itself, men givetvis via någon helig framtidssiare. Tyvärr finns det många lättlurade fattiga själar i det här landet som därför lägger sina sista rupier på guldet.

2 kommentarer:

  1. Hej, vet inte riktigt hur jag fann din blogg men jag fastnade. Tack för bra läsning!

    SvaraRadera
  2. Fröken Ellinor - Så roligt att du gillar bloggen :) Tog en liten snabbtitt på din blogg. Härligt flyt du har med jobb & lägenhet! Skall ta mig en närmare titt så snart jag hinner./Lena

    SvaraRadera