fredag 14 maj 2010

Inte utan mina träskor!

Det finns husdjur och andra husdjur. Dom andra husdjuren krälar och är inte i min smak. Ett sådant tjockt, långt och brunt husdjur (trolig Kobra) har Åsa. Jag som hade tänkt att gå och lyssna på den talande, indiska dörrklockan de har blivit med (när chauffören handlar kan det gå så).

Hur som helst så har jag för en gångs skull fått med mig några användbara prylar från Sverige; mina träskor som klampar så fint. Dom skall jag ta på mig när jag skall gå till Åsa och klampa ordentligt. Jag ska ta med ett par till henne också för jag har inte bara ett par, jag har två!

4 kommentarer:

  1. Man hör ju när man får gäster i alla fall, både på klampet och sedan på dörrklockan!!!
    Åsa

    SvaraRadera
  2. Slog ni klackarna i taket också!?

    SvaraRadera
  3. Bra förslag, Karlavagnen! Det kanske skulle göra susen! Får nog fixa till ett riktigt party snart!
    /Åsa

    SvaraRadera
  4. Karlavagnen - Nej då inte alls! Efter visst övervägande och efter att med bästa förmåga ha klampat i mina flipflop ringde jag på Åsas dörrklocka idag. (Vet att jag skrev att jag inte skulle gå dit utan träskor, men detta var i samband med en bilhämtning - chauffören var dock snäll och erbjöd sig att ringa på, men så harig kunde jag ju inte vara och dessutom var jag nyfiken på dörrklockan...)Efter den första gräsliga signalen så ryckte Åsa upp dörren för att jag inte skulle missa välkomnandet av den talande dörrklockan. Surrealistiskt att hälsas välkommen av en röst från ovan så att säga:)

    Åsa - Glöm inte att skaffa en fin korg - med lock - och bjuda in en ormtjusare. Och ja, jag tackar nej!

    SvaraRadera