fredag 21 maj 2010

¤^)("#¤"%¤&¤/¤/#¤"#!&(&()&/¤%¤#¤%¤&=?

Svordomar skall det där föreställa!

Ett sånt j-a skitföretag. Airtel.

Det kom ett sms igår till Eriks nya nummer:

"Please submit Your documents within 48 hours or this number will be shut down"

Förra fredagen åkte jag till Airtels showroom en bit härifrån för att fixa ett nytt kontantkort till Erik efter konstens alla regler. Hos Airtel och inte hos någon hål-i-väggen butik för att allt skulle bli rätt. De tog kopia på flera olika sidor av mitt pass, mitt Stay VISA dokument och så fyllde jag i ett ansökningsformulär + ett formulär för de som inte bor i Indien (fast det gör jag ju) men det fattade han inte trots att jag hade min adress på visumdokumentet. Jag var turist. Så det så. Jag signerade alla papper med 12! signaturer, inklusive en signatur rakt över ett foto av mig som jag också fick lämna.

Vad kan då gå fel? Jo man kan slarva bort dessa papper!

Ringer kundtjänst som i stort sett är inbrottssäkert. Jag fick ringa 6 gånger innan jag fattade hur jag skulle få information på engelska och innan jag fattade vilka olika val jag skulle göra.

Innan man får ett enda val att göra säger en röst på knagglig engelska "Please make your choises by pressing the correct button" Först tryckte jag på 1, men då kom all information på Hindi så då fick jag lägga på och ringa om igen och chansa på 2 an, vilket visade sig vara engelska. Efter 4 knapptryckningar till hamnade jag på kundtjänst, men givetvis var det fel person, så jag blev kopplad till en supervisor, bara för att höra henne säga "Hi, miss Lena, sorry to keep you waiting" och sedan bli bortkopplad helt. Proceduren fick upprepas, men denna gång gick det lite snabbare eftersom jag ju visste "knappgången" nu.

10 minuter senare la jag på luren utan att ha fått den minsta hjälp och totalt superfrustrerad. Kvinnan jag talade med upprepade hela tiden att tekniska avdelningen inte hade fått in mina papper, så därför måste jag åka och lämna dem igen! De har alltså slarvat bort dem hos Airtel och därmed tycker de att det är min sak att lösa problemet genom att ge dem nya. Aldrig! Det sa jag till henne och en del annat som inte lämpar sig i skrift.

Det enda positiva var att hon tillstod att jag hade rätt i allt jag sa och det är inte lätt att få Airtel att erkänna att de har klantat sig så jag "vann" i alla fall den duellen även om jag inte vann nåt på det samtalet egentligen.

Nu skiter jag i det här! Behovet av en telefon till Erik är över för åtminstonde 11 veckor framöver.

Förresten så någonstans mellan alla knapptryckningar så informerade rösten mig om att efter 31 maj så skall det kosta 50p för var tredje minut man talar med kundtjänst, men att nu var det fortfarande gratis. Lucky me! Oj så rika (rikare) de kommer att bli när det kundovänliga företaget blir ännu kundovänligare.................

5 kommentarer:

  1. Vilken fruktansvärt dålig service!! Jag kan verkligen förstå att du blir förbannad!!!

    SvaraRadera
  2. Malin - Det finns inte ord för hur arg jag blir. Klantskallar. Jag ger upp nu för jag vill inte få magsår på kuppen. Goda vänner här har ett Airtel prepaid kort som jag skall få överta när de flyttar. Det har redan gått i arv en gång så det blir säkert bra.

    SvaraRadera
  3. Om ni har så mycket besvär så tycker jag att företaget borde hjälpa till med saken. Det handlar ju inte om att de ska betala någonting, det är ju ett kontantkort, men de bör hjälpa till med byråkratin. Det hade vårt företag gjort. Inte betalat, men hjälpt till. Satsa på det! Det blir lättare när det är en inhemsk person som ordnar, ibland.

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Marianne - Jag tror säkert att de skulle hjälpa till om man ber dem. Nu har jag lagt ner det här för stunden eftersom vi snart kommer att få ärva ett kontantkort som redan har gått i arv tidigare och det fungerar bra vad jag vet, men trött det blir man. Väldigt trött. Kram

    SvaraRadera
  5. Vad bra att ni får ärva ett kort. Hm, det kanske jag ska tänkta på när vi flyttar. Fast här har det inte alls varit besvärligt, så det kanske är onödigt ändå.

    SvaraRadera