måndag 24 maj 2010

Myshelg med dotter & lilleman

Lördagen spenderades på stan & gårdagen här hemma. I går var Alfred lite "dagen efter", stackaren efter lördagens heldag där det var in/ur bilen ett antal gånger & så afffärer med hög musik, folk överallt, korta sovsnuttar och varmt. Känns inte så snällt att utsätta honom för detta men jag antar att det är tredjebarnets lott - att alltid hänga med.


Eftersom Nora tyckrte att jag behövde ett par jeansleggings så skaffade vi det åt mig och sedan blev det uteslutande shopping åt Nora & så lite presenter.


Lunch åt vi på

Vilka hamburgare, oj, oj!!

På väg hem åkte vi och besökte en ny bäbiskompis på the Cradle. Johannas & Lorenzos gullige lille Stellan som föddes i fredags.

Sista stoppet för dagen var hos vår fotograf Alice där vi skulle hämta upp våra inramade foton och Canvas tavlor. Då bröt ovädret från hell ut och det var ingen lätt uppgift att få in tavlorna i bilen bland kassar, bilstolar & vagnen när det stormade och regnade i kors. Vi lyckades på något sätt få hem tavlorna torra, men det var på håret. Chauffören körde vilse på det stora området när vi skulle ut och stannade och körde ner vindrutan i ösregnet för att fråga efter vägen. Nora reagerade snabbt och skrek (ja, faktiskt) åt honom att få upp rutan igen för en canvas på Erik låg helt oskyddad i framsätet. Santhosh blev nog ganska förskräckt men fick upp rutan snabbt så ingen skada var skedd. Undrar vad han tänkte egentligen? Galen familj?

Väl hemma och ganska utmattade sjönk vi ner i soffan och kollade ett avsnitt av Hollywoodfruar vi inte sett tidigare och tryckte i oss Marabou mjölkchoklad.

I går blev det ett poolbesök på ett par timmar och lite simning för mig medan min lilla barnflicka - läs Nora - passade Alfred. Det är LYX det.

7 kommentarer:

  1. Våran lilla kille (som är nummer tre i syskonskaran) har helt klart blivit en som "bara fått hänga med". Men han verkar nöjd med det också :) Ibland har jag fått en släng av dåligt samvete, men förutsättningarna är ju annorlunda nu jämfört med hur det var när de två äldre barnen var små!
    Vad skönt att ha en sådan duktig barnflicka :) Det är guld värt att få tid att göra något själv, om det så "bara" är att simma några längder!
    Tur att fotona klarade sig i regnet!!

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt det låter.
    Hur har Sverigeresenärerna det? Också mysigt?

    SvaraRadera
  3. Malin - Nä, det är nog bara att borsta bort det dåliga samvetet och istället tänka att så mycket tur de har de där små treorna som får vara med om allt. Jag tycker nog att jag har haft med även de stora barnen lite överallt och de verkar inte ha tagit någon större skada, tvärtom är de sociala och "lättanpassade" så det är nog ett vinnande koncept i alla fall :)

    Anna - Ja riktigt mysigt och jag tror inte vi har tjafsat om nåt på hela helgen när jag tänker efter utan bara haft det trevligt. Sverigeresenärerna har det väldigt bra. Erik har hunnit spela fotbollsmatch med sitt gamla lag (och gjorde lagets två mål i matchen :), springa lilla Göteborgsvarvet, träffa släkt & kompisar och denna veckan skall han vara med sin gamla klass, så han stortrivs. För Patrik är det bråda dagar med jobb & lite husfix (håller på med uthyrning inför hösten) och förhoppningsvis ett bilköp och så skall det handlas lite nödvändigheter till Indien,som betongskruv & lite lösgodis ;)

    SvaraRadera
  4. Åh vad mysigt ni har det! Jag tror det kan vara bra att umgås så där mor-dotter ensamma ett tag. Okej, då räknar jag inte Alfred, men han kan ju inte lägga sig i så mycket än : )

    Hoppas resten av er mamma-dotter-tid blir lika mysig!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Ett åskregn, typ himlen öppnade sig, råkade vi ut för fredags när vi skulle köra hem det äntligen inhandlade parkettgolvet, så jag förstår precis....
    /C

    SvaraRadera
  6. Marianne - Det känns bra att spendera egentid med Nora (lille Alfred räknas ju nästan inte precis som du skriver :) Länge sedan sist. Sedan småsyskonen har anlänt har ju de fått mycket uppmärksamhet; först Erik & nu Alfred. Tror att det är skönt för Erik att få vara ensam med pappa också. Till helgen skall vi ägna oss åt lite skönhet. Har fått tips om ett indiskt ställe som gör pedikyr, manikyr & hårspa (massage & oljeinpackning) för nästan inga pengar alls OCH bra dessutom. Det skall vi testa. Kram

    C - Dags för nya utmaningar nu förstår jag :) Kul. Var det nödvändigt att skicka hit det där regnet?
    17 dagar står det på nedräkningen nu!!! Kramizar

    SvaraRadera
  7. Betongskruv och lösgodis kan man inte få för mycket av ..!

    SvaraRadera