tisdag 18 maj 2010

Tvättar & packar & funderar på.....

.......hur kallt det kan vara om benen i Sverige egentligen.

Erik & Patrik åker på torsdag kväll och Erik har knappt haft ett par långbyxor på sig på 9 månader. Han vill helst inte ha det alls om han kan slippa. Det var väl en gång då vi besökte fabriken vad jag kan minnas. Jag hade alltså bara tänkt mig ett par jeans, ett par långa träningsbyxor med hem och resten shorts. Det går absolut inte sa syster yster. Det är svinkallt här!

Målet är i alla fall lätt packning för jag minns hur mycket onödigt som var med hem förra året och som inte blev använt. Det var frustrerande att inte få med sig några svenska nödvändigheter/godsaker tillbaka hit bara för att väskorna var fulla och tunga av onödiga kläder. Det får inte hända igen.

10 kommentarer:

  1. Haha, ja nu vet jag ju inte var i Sverige ni ska åka, men det känns inte helt otippat att ni ska till Västkusten eftersom att det är jobb som tagit er till Indien? Är det så kan jag meddela att vädret ju inte precis visat sig från sin soligaste sida, även om vi ska få ett par dagar nu med temperaturer upp till 20 grader :) sedan kommer nog kylan tillbaka...
    Men det är klart, lämna plats i resväskan kan jag tänka mig är ganska viktigt och prioriterat!! :D

    SvaraRadera
  2. Malin - Jofå, rätt gissat. Västkusten och Lindome närmare bestämt. Det får bestämt bli två par jeans med till Erik. Med vår omställda kroppstemperatur så kommer vi att frysa i 20 grader (fast jag har ju lovat att inte klaga på det!)Man kan bara klä av sig till en viss gräns (och svetten rinner ändå) men man kan ju alltid pälsa på sig....:)

    SvaraRadera
  3. Värmen skall komma, har vi blivit lovade. Men så var det ju det här med regnet också. Om detta vet vi inget. Skall bli underbart att få träffa Patrik och Erik igen. Vill Erik följa med oss och spana efter Patrik på Göteborgsvarvet?
    Kram från Ulla

    SvaraRadera
  4. Ok, jag bor i Hovås, så att det är ju inte så att då är nog vädret ganska mycket detsamma :D
    Kan tro att ni längtar efter lite svalka!!

    SvaraRadera
  5. Det kan vara jättekallt om benen...
    Här hemma är det inte tal om att gå utan långbyxor. På morgonen har jag gärna handskar på mig också :o(
    Vilket datum kommer resten av familjen? Vi har africana hos Eva på måndag.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Farmor - Det är väldigt bra om ni tar hand om Erik under loppet. Patrik hör av sig när han kommer hem. Kram

    Malin - Nej, Inte kan det vara så stor skillnad. Syster som fryser bor i Billdal - ännu närmre :)

    Katarina - Handskar. Oj då. När vi andra kommer 11/6 är det kanske lite varmare, fast det får gärna vara kallt för min del, fast då är det ju synd om alla andra. Kan vi inte klämma in en africana hemma hos mig i slutet av juni? Ni kan väl bestämma ett datum så anpassar jag mig. Har inget direkt inplanerat ännu, men när jag väl är hemma kommer nog kalendern bli full snabbt, så det är bra om jag vet innan. Hälsa tjejerna på måndag! Kram

    SvaraRadera
  7. Hej du,

    Det som inte blir använt här, blir det använt i Indien? Om inte lämna det här till jul ;-) Ganska kort tid tills dess...

    Kram Y

    SvaraRadera
  8. Y - Precis. Tex får Eriks LIBK overall stanna hemma efter sommaren. Den har inte använts en enda gång här. Likaså fleecetröjan skulle jag tro & något par jeans. Skall vi på några kyligare utflykter till norr i höst får vi inhandla en tjockar tröjor. Men hur kallt kan det bli? Shorts, t-shirts och badkläder är det mest gångbara i det här landet. 10,6 kg har vi nu. Finfint! Med lite skor blir det väl 13 kg. Då har vi 10 fina kilon till godo bara i Eriks packning. Kram

    SvaraRadera
  9. Ska du vara utan dig store pojk i så många dagar? Vi bestämmer ngn dag när vi träffas hos Eva på måndag. Ha det så bra och kram till Er alla.

    Annika

    SvaraRadera
  10. Annika - Ja det känns som väldigt länge....Det blir säkert lite tårar i morgon kväll. Fint att ni kollar en dag. Då hörs vi om det efter måndag. Kram Kram

    SvaraRadera