lördag 22 maj 2010

Erik! Har du sett?


Avocadoplantan växer!
Erik skulle plantera nåt frö vid påsklovet. Hittade inget frö, så vi tog en avocadokärna. Eriks lärare sa lite missmodigt att den kommer aldrig att växa.........men där fick hon tji! När jag satt ute i går morse och drack kaffe fick jag plötsligt se växten i krukan. Just efter att Erik åkt, typiskt nog. Jag skickade en av dessa bilder på mail till Ms Navita, den lite skeptiska läraren, och hon blev imponerad och skrev "wow, amazing" tillbaka. Nu återstår att se om den ger nån frukt.

2 kommentarer:

  1. Schysst lärare som inte var pedagogisk at all. Varför inte vänta och se. Döma ut på förhand tycker jag var dålig stil. Bra att ni planterade den! Grattis Erik!

    SvaraRadera
  2. Japp! Hoppas att hon lärde sig nåt nu. Kul i alla fall att hon erkände sig besegrad :) (Sista meningen hade visst försvunnit såg jag. Men nu är den på plats!)

    SvaraRadera