söndag 23 maj 2010

Förstörda????

Vita klänningen var INTE vit när jag tog ut den ur tvättmaskinen nyss. Inte mina vita jeans, ett vitt badlakan, två par leggings & en Alfredbody heller.

Det ser ut som om en röd jordklump har följt med vattnet in i tvättmaskinen och ritat nästan alla vita plagg med tjocka röda streck. JAG BLIR GALEN!

Nu åker det hela runt på 90 grader med två skopor Vanish i maskinen, men jag har aldrig tidigare lyckats få bort den röda färgen, så jag vågar inte ens hoppas. Jag som hade tänkt stoppa in en mörk 40, men ångrade mig i sista stund.

VAD TRÖTT JAG BLIR!

2 timmar senare är jag glad igen......jeans & klänning är åter vita. Förlusten av ett par leggings är lätt att ta i jämförelse. Pust.

2 kommentarer:

  1. TUR att jeans och klänning klarade sig! Det är så himla trist när sånt där sker.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Marianne - Ja när det är favoritplaggen så blir man helt matt. Det var inte lite smuts heller. Jeansen hade den röda färgen över hela "bak"benen och klänningen på hela spetsen och stora delar av framstycket. Fattar nästan inte vilken tur jag hade att det gick bort :) Kram

    SvaraRadera