tisdag 31 augusti 2010

Aerobics OCH Bollywooddans på samma dag

I morse var jag på värsta (det var väldigt bra alltså) aerobicpasset. Vilket tempo. Svetten rann konstant och jag kände mig svimfärdigt trött efteråt, men som min vän K sa därhemma "Man ångrar aldrig ett träningspass efteråt". Sant.

På aningen skakiga ben var det på eftermiddagen dags för premiär för min del på Bollywood dansen. Riktigt kul, men jag kände mig allt lite svag ;) Åsa, som tog med mig till dansen, kände även hon av morgonens tuffa pass. Nu råkar detta infalla på samma dagar så det är visst bara att bita ihop.

Kul med B-wood dans. Som uppvärmning dansades, vad jag förstod, förra säsongens dans (Åsa - rätta mig om jag har fel). Inte helt lätt att hänga med, men jag gjorde ett försök. Idag dansade vi indisk folkdans. Mycket skratt blev det och nya stegkombinationer väntas på torsdag. Då är det ett styrkepass på morgonkvisten. Hmmm, vi får se.......

5 kommentarer:

  1. Vad häftigt med bollywooddans! Jag älskar ju att dansa och jag har bara provat på en bråkdel av just bollywood. Lite gulligt med alla handrörelser. Vad är det för skillnad på indisk folkdans och bollywood? Jag trodde det var samma sak. Nästan iaf.
    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Taina - Riktigt kul! Har heller inte fattat skillnaden riktigt, men jag TROR att Bollywood dansen har sitt ursprung i indisk folkdans och så har man discofierat den lite. (Rättare sagt är det min kompis Åsa som har dansat ett tag som tror att det förhåller sig så - jag tror på henne för jag vet som sagt ingenting alls). Svårt att få till det här med de små handrörelserna, samtidigt som man skall nicka lite med huvudet och göra fotrörelser ;)
    Kram på dig!

    Marianne - Oh tack. Får se hur länge jag orkar 2 pass varje tisdag o torsdag (+ ett pass på måndag som en svensk tjej håller i och som jag absolut vill starta veckan med), men jag tänker ge det en chans. Kram!

    SvaraRadera
  3. Hahahaha! Jag ser framför mig dessa nickningar. Och musiken till det. Coolt! Är det en indiska/indier som lär ut? Har de gymkläder på sig då? Du får smygfota nästa gång. Det vore jättekul att se!

    SvaraRadera
  4. Taina - Det är en indisk kille som lär ut. Tror att han är en ganska "hipp" typ med indiska mått mätt. Lite feminin är han allt :) Nejdå - inga gympakläder, fast det skall i alla fall jag ta nästa gång för man blir supersvettig av allt hoppande och nickande. Jag får väl gå mot trenden. Sist var den en dam med välstrukna långbyxor och spetsblus, men hon sparkade av sig de höga MICHAEL KORS skorna i alla fall.....Kram (Skall försöka fota vid tillfälle, vore kul att filma lite....hmmm.)

    SvaraRadera