fredag 27 augusti 2010

Kexchokladreklam

En blomprydd bil glider iväg från ett vinkande sällskap. I bilen sitter ett brudpar. Bruden gråter och ropar ett namn. Efter bilen springer en liten pojke. Han kommer ifatt. Bilrutan rullas ner. Pojken och bruden gråter. Man förstår (trots hindi) att han är brudens lillebror. Någon får fram en kexchoklad (billig skräpchoklad - min anm.) till pojken som tar ett bett. Plötsligt blir han tonåring. Stark med röda boxningshandskar som nu, med hjälp av styrkan chokladen givit honom, kan prata från hjärtat. Man förstår att han i starka ordalag beordrar den nyblivne maken att ta hand om hans syster och han bedyrar sin saknad och så ger han systern en blomsterkrans. Efter detta blir han vips en liten pojke igen och det sista bruden säger innan alla vinkar glatt är "Keep visiting!"

Oj då så tårdrypande. Och så väldigt Indiskt.

5 kommentarer:

  1. De svenska reklaminslagen är inte mycket bättre. Kan i hastigheten inte komma på något exempel men i många gånger är de ganska intelligenbefriade, ofta tillsammans med otroligt löjliga jinglar (typ "man har så kul med toffefee").
    Kram Ulla

    SvaraRadera
  2. Öh ja det var ju också ett sätt...hahahaha!

    SvaraRadera
  3. En gång i tiden var reklam någonting kul, då på den tiden när man bara kunde se den på bio. Synd att vi släppte ut den därifrån för nu är den bara larvig och tröttsam.

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Sebbe o co. - Just det. Indisk logik :) Kram

    Ulla - Vänta bara tills du kommer hit och får se den indiska. De slår det mesta när det gäller dålig reklam. Kram

    Taina - All dålig reklam verkar tydligen funka eftersom det bara görs mer och mer. I går såg jag nationalidolen SRK (Shah Rukh Kahn) i en kass tankrämsreklam. Han som har hur mycket pengar som helst borde inte behöva sänka sig till den låga nivån. Han har själv sagt att han bara gör reklam för sånt han tror på, men jag vet inte det ja. Kram

    Marianne - Den tiden minns jag också. Då ville man absolut inte vara sen till bion så att man riskerade att missa den roliga reklamen. Kram

    SvaraRadera