tisdag 10 augusti 2010

Orm i grannens garage

När vår maid gick hem igår hörde hon hur det pågick en livlig diskussion mellan maiden i grannhuset och några män med en pinne. Det hela rörde sig om pengar och en ORM som just hade slingrat sig in i grannens garage. HUUUU. Om hon inte betalade så skulle de då inte ringa någon snakecatcher. När man gör business med giftormar då börjar det bli läskigt. Maiden hade i alla fall inga pengar och hennes madam var inte hemma, så jag antar att ormen bor kvar nästgårds.

De vet att vi är skräckslagna och de vet att vi västerlänningar gärna betalar så de tar hutlöst betalt med indiska mått mätt (3000 rs=500 kr)/orm. De är inte dumma, men det tycker de nog att vi/jag är som mer än gärna betalar den summan för att bli av med en Kobra.

8 kommentarer:

  1. Frågan är ju var de släpper ut den någonstans...

    SvaraRadera
  2. Jag hade betalat utan att tveka. Tycker att ni ska fixa en liten "Orm-fond" med pengar som ALLTID finns tillgängliga. Ja, jag vet... till mig hade de definitivt vrålat "Show me the money" Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Så ni är åter i Bangalore nu! Haha, bagageskanning efter landning ... Ja vi ska ju ha vintertid nu för att sedan återgå till sommartid i tre veckor innan vi övergår till vintertid för vintern, så det verkar ju logiskt det där med bagaget också : )

    Jag hade gladeligen betalat det dubbla för att någon fiskade bort ormarna från min närhet. Frågan är om jag inte hade anställt en ormfångare per person på heltid ... Annars verkar ju Lottas förslag bra, så att maiderna slipper stå där utan att kunna betala!

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Karlavagnen - hmmm förmodligen utanför murarna. Där finns det gott om sällskapsdjur.

    Lotta - Ingen dum idé alls. Kram

    Marianne - Det där med tiden toppar nästan dumheterna här. Hade de bara vetat vad jag tycler om ormar så hade de kunnat skinna mig. Kram

    SvaraRadera
  5. Hej Lena och hela familjen!
    Vilken fin blogg ni har. Jag googlade ditt namn och hittade fram hit direkt.
    Jag ska försöka komma ihåg att läsa här ibland.
    Jag vet en familj som ska ner till indien snart. Är det ok om de får era namn, om de vill ta kontakt? Har du nån privat mail adress?
    Kram Johanna Särnström Carlsson

    SvaraRadera
  6. Hej Johanna,

    Kul att du hittade oss. Hoppas ni har haft en fin sommar i Båstad. Lite för kylslaget för mig på sommarland tyvärr. Hade varit kul att ses. Självklart kan du lämna mina uppgifter till den andra familjen. Ge dem gärna bloggadressen också. Bra att läsa in sig lite i förväg som en förberedelse. Jag ber Anna smsa min mailadress till dig.
    Kram & hälsa familjen Lena

    SvaraRadera
  7. Hej nu hittade jag ditt svar. Kom inte ihåg var jag hade skrivit.
    Jag har skrivit en lapp till mamman, Anna, att
    ni har en blogg och din mail adress.
    kram Johanna

    SvaraRadera