söndag 29 augusti 2010

Antiormplantor

Jag har förklarat krig mot ormarna. Genom trädgårdsmästaren har vi införskaffat 20 växter som skall planteras i land och i krukor runt vårt hus. Dessa växter luktar något starkt som ormar inte gillar och därmed (sägs det) håller sig undan. Har varit som en hök på trädgårdsmästaren de senaste dagarna för att få dem att klippa ner buskar och häckar och flytta krukor så att de inte står grupperade och bjuder på skuggiga skrymslen. Allt är inte klart ännu så bevakningen av att arbetet slutförs fortsätter i morgon. Bilder kommer när det hela är klart.

5 kommentarer:

  1. Bra! Här går det inte att slingra sig alltså!

    SvaraRadera
  2. Jag som tyckte jag överdrev när jag beställde 10.....:) Som en enad front ska vi stå från 2 till 19! //M

    SvaraRadera
  3. Rörelsedetektorer med inbyggda syrautkastare och spjut som sticker upp ur marken. Eller anställ någon ormfångare på heltid som ska bo i trädgården. Hu, jag kan inte ens tänka mig hur hemskt det där måste vara!

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Karlavanen - Vitsigt och sant (hoppas jag)! :)

    Maria - "Only ten"? - sa trädgårdsmästaren, så jag tyckte att jag får väl ta i då. Det kan ju bara bli bättre. Undrar vad dina kostar? Han tog 50 rs/st. Undrar om jag är blåst? Skit samma. Hoppas bara de har effekt nu och inte fungerar tvärt om!! :(( Ve och fasa!

    Marianne - Du har bra idéer. Skulle nog kunna göra goda affärer här bland oss skräckslagna. Nä - inte är det trevligt precis. Jag tyckte nog att jag hade kopplat av lite vid den här tiden förra året, men det går visst inte. Alltid alert gäller! Inga ormar i Egypten? Kram

    SvaraRadera
  5. Det finns säkert, men jag har inte sett någon. Kackerlackor, myror och myggor är problemdjuren här. Men ta i trä, i den här lägenheten har vi inte haft problem med mer än mygg, och det kan man kanske inte direkt klaga över. I förhållande till annat.

    Kram!

    SvaraRadera