lördag 14 augusti 2010

Lördagslunk

Väldigt slapp morgon och en dag utan egentliga planer. Vi kom i alla fall iväg till Decatlon - sportoutlet - för att införskaffa lite pryttlar som vi behövde (och skaffar oss behov för). Har lovat Nora en kick board sedan vi åkte hit förra året, då de fick lämna sina hemma, så det fixade vi + lite golf- och tennisbollar, sol/badtröja till lillen och nya vattenflaskor till barnen. Patrik körde sin MC och Alfred och jag höll oss till vår bil.

På eftermiddagen undersökte Nora, Åsa och jag en liten affär som ligger i byn påväg mot skolan. Spännande ställe. Hittade flera märkesplagg till vrakpriser. Bland väldigt udda storlekar och i de flesta fall bara ett plagg av varje, fanns tex ett och annat H&M plagg - nu är ju inte H&M kanske ett märkesplagg i egentlig mening, men HÄR är det en raritet. Dagens fynd bestod bla. i 2 par H&M shorts till Erik för 7 kr/st och en FRENCH CONNECTION klänning till mig för 80 kr. Synd att jag var lite för stor för en 36:a Bruns Bazaar blus för en dryg 50 lapp........

Just det - jag har ju arrangerat om vårt plastskåp idag också. Efter att ha varit hemma där plastburkar förvaras i utdragbar låda, så stod jag bara inte ut med att ha allt här huller om buller inne i ett smalt skåp. Allt ramlade ut över fötterna på en när man skulle ha fram en liten burk och dessutom hitta locket till densamma. Plasten förvaras nu i diskställsskåpen (!) som vi aldrig har använt. Överskådligt och ordnat.

5 kommentarer:

  1. Kul! Jag fick tag på (å jag hatar att shoppa)fyra plagg för samma pris som en normalt prisatt blus på El Corte idag. Märket har jag glömt, spansk och från Galicien. Å en dammsugare, fast inte på rea - men ändå!

    SvaraRadera
  2. vad roligt att fynda!!
    Jag håller på och försöker packa in i köksskåpen, men ändrar om och får inte riktigt till det som jag vill ha det...

    SvaraRadera
  3. Karlavagnen - Jag älskar att shoppa eller snarare att fynda. Är ingen shopaholic för jag kan sansa mig, men jag gillar ordet "shopatherapy". Passar mig fint. Min moster har ett bra tankesätt när det gäller shopping. Hon brukar tänka "behov eller begär" innan hon handlar och det är bra att i alla fall låta den tanken, passera hjärnan påväg mot beslutet även om jag inte alltid följer svaret...........
    Grattis till dina fynd och dammsugaren!

    Malin - Ja superkul!
    Det tog nästan 1½ år att komma på den perfekta platsen för plastpryttlarna, så det kommer lösa sig. Jag lovar.

    SvaraRadera
  4. Lena o Malin - Detta med lock........
    Det verkar vara en klassiker att köksskåpet med burkar och lock inte går att få nån riktig ordning på.
    När vår mamma, (Lena du har väl träffat henne
    nån gång), ska hitta lock till en burk oavsett
    var hon befinner sig, (de har 3 boenden), så kan vi barn och våra barn stå bakom och fnissa och mima det hon alltid säger: Åååhhh, detta med lock1 Det är ju hopplöst. Att det ska vara så svårt.... var är locket till denna burken, jag har ju städat här......osv
    Hälsn Johanna SC

    SvaraRadera
  5. Haha, vad roligt, har du också gått igenom alla plastbunkar! Jag har satt igång storstädning av skafferi-förråds-rummet, och började med plastburkarna. Klas påstår att det är svårare att hitta locken här eftersom de är fint organiserade i två burkar stora/små lock, det var lättare när de låg i en enda röra i skåpet på förra stället? Fattar inte att man samlar på sig så infernaliskt med plastburkar. Fast jag hade lite panik när vi hade kackerlackor och myror på förra stället, det var väl det.

    Kram!

    SvaraRadera