söndag 22 augusti 2010

Det kryper (kröp) i curryn

Fick ett infall och gick igenom några köksskåp med torrvaror idag. Nora tyckte att något luktade skumt. Hittade en plastburk med nåt obestämbart mögligt inuti. Starkt misstänkt. Skåpet skurades ur och rensades. Man måste vara väldigt noggrann med utgångsdatum här (alltså inte så bra att lägga saker i omärkta plastburkar) och dessutom kolla alla förpackningar regelbundet - även oöppnade. I går när Nora skulle baka kardemummamuffins var det djur i den oöppnade mjölpåsen. Som tur är så är de av genomskinlig plast. Rakt i sophinken med den. Här finns det en vits med dubbelförpackade varor och det gäller att ha påsklämmor på innepåsar i cornflakes odyl.

När jag kom till kryddorna tycket jag nog att curryblandningen antagit en brunaktig ton. Mycket riktigt. I den rådde som synes full aktivitet (Det bruna är djur).

6 kommentarer:

  1. Fy bubblan, isch.
    Det är bra att du rensar. ;)

    LiseLotte

    SvaraRadera
  2. Jättebra att du rensar. Tänker på Doktor Bombay - rice and curry.

    SvaraRadera
  3. Inte bara mamma - Man tappar aptiten lite måste jag säga./Lena

    Karlavagnen - Nu lär det inte bli några curryrätter på ett tag. Känner inte riktigt för det. Var förresten och köpte ett vitt bröd förut. När jag kom hem med det såg jag att det hade invånare - myror. Brödet och myrorna åkte raskt tillbaka till affären. Där såg jag att de för övrigt hade lagt undan 4 påsar mjöl med ivånare i. Hu.

    SvaraRadera
  4. Detta plus kobran är nog för att man dra därifrån ju.

    SvaraRadera
  5. Tur att jag inte tycker om curry. Hade ändå tänkt undvika det vid vårt besök. Står hellre ut med en kobra, även i anfallsposition.
    Kram Ulla

    SvaraRadera
  6. Karlavagnen - Ja det är inte utan att jag funderar vad vi håller på med.......

    Ulla - Vanligtvis går det alldeles utmärkt att undvika curry. Serveras nästan inte alls här. Tror att det är mer de norra delarnas mat som innehåller curry. Kobran ja. Näe den står inte jag ut med i alla fall. Kram

    SvaraRadera