söndag 15 augusti 2010

Skolkar från Independence Day på Indus

Vi skickade inte iväg våra barn till skolan i dag. De var själva med och valde, trots att de vet att det möjligen skulle kunna bli någon form av reprimand. Vi hoppas att de inte har så bra koll på vilka som är där och inte. Som Thomas sa - De är bra på att fatta en massa beslut om hur det skall vara, men uppföljningarna brukar inte ha lika hög klass. Det återstår att se. Kanske de överraskar till vår nackdel?

Fick inget svar på mitt mail heller för den delen (inte heller Åsa fick något svar), så det kan jag ju alltid hålla emot dem och säga att det tolkade vi som ett tyst medgivande.

8 kommentarer:

  1. Har kikat igenom din blogg och tycker den är så fängslande. Jag återkommer.

    LiseLotte

    SvaraRadera
  2. Trevlig butik ni hittat! Ser fram emot när jag är lite mer hemma här och kan fynda! Vi väntar på läkare just nu, I vaknade med jättesvullna läppar typiskt allergisk reaktion. Ja, ja, det kunde varit värre... Ha en skön Indenpence Day, kram M

    SvaraRadera
  3. Ja, jag undrar om vi kommer att få straff för detta söndags-skolkande. Vi får väl titta lite på virandet på tv så vi kan säga att vi firat på vårt håll!!!
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  4. Härligt med lite civil olydnad i lagom dos. Kram Lotta

    SvaraRadera
  5. Inte bara mamma - Åhh. Tusen tack. Kollade din blogg lite snabbt. Jättefin. Några Y-stolar hade suttit fint hemma hos oss också. Kanske skall unna oss det när vi flyttar hem, kanske......

    Maria - Oj då. Hoppas det gick bra med I. Affären ligger påväg till skolan och heter Tuckshop. En bit efter Vartur på vänster sida härifrån sett. Hon skulle få in nya kläder om ett par veckor. Nora hittade en Desigualkjol/klänning för 80 kr! och jag 2 Desigual T-shirt till Patrik för 40 kr st! De sys ju i Indien och hon vet var......Då och då får hon in nåt udda plagg.

    Åsa - Absolut. Vi har firat hela dagen. Eller hur? Kram

    Lotta - Känns bra att utmana lite. Vad kan hända. Kvarsittning? Rapporterar i morgon. Kram

    SvaraRadera
  6. Hej hej! Nu är jag tillbaka i de bloggläsandes skara.
    Har blivit lite dåligt på den fronten i sommar.

    Kram!

    SvaraRadera
  7. Bra gjort! Ni hade mycket roligare hemma!

    Kram!

    SvaraRadera
  8. Anna - Hej igen! Kul att du är tillbaka:) Klart man måste få ha bloggsemester. Det har jag också haft. Ser fram emot en rolig höst med dina små underfundiga inlägg. Kram

    Marianne - Tack för stödet :) Återkommer med rapport om hur det gick. Kram

    SvaraRadera