onsdag 18 augusti 2010

Förföljd

Tittade som hastigast in i en bäbisaffär påväg från stan för att kolla sortimentet där. Visste inte om butiken sedan tidigare, men fick ett tips idag om att den skulle var välsorterad. Det kan man säga. Den var välsorterad även på expediter. Omkring 10-12 st män stod redo att kasta sig över första bästa kund som ville ha hjälp. Eller rättare sagt det var inte ett val att få hjälp utan det var snarare obligatoriskt. Jag ville i alla fall bara titta och det sa jag så fort jag kommit in genom dörren. Det innebär dock inte att man slipper ha en man 30 cm bakom sig under tiden man går runt. Inget hjälper. Ilskna blickar, tillsägelser att man klarar sig själv..........

Det blev snabb sorti för min del för jag klarar inte av att ha någon flåsande i nacken som bevakar varje steg. Vågade absolut inte röra en enda sak för då hade mannen bakom mig sett sin chans att ha en genomgång av det uppenbara typ "It´s a round ball, madam, it´s yellow, madam".

Måste nog dessvärre dit en annan dag, för som sagt, det var en välsorterad affär. Inte minst när det gällde barnmatsburkar. Måste bara samla lite kraft och tålamod innan dess. Borde nog också undersöka grötsortimentet...............

2 kommentarer:

  1. Tråkigt sånt där. Sist jag var i NYC upplevde jag samma sak. Till slut sa jag åt expediten att sluta följa efter mig för jag blir bara stressad och då handlar jag absolut INGENTING! Han drog till slut...

    SvaraRadera
  2. Taina - Tröttsamt är ordet och så är det nästan i alla affärer. Tror aldrig jag vänjer mig. Kram

    SvaraRadera