tisdag 24 augusti 2010

Mamma Mia

Skolan skall sätta upp Mamma Mia och Nora har fått en plats i kören :) Hon missade audition i våras, men musikläraren Mr. Joseph bad henne söka upp honom efter lovet så skulle han ordna det. Nu är det träning mån-torsd 16-17.30 under en månad framåt, och sedan hoppas de kunna träna på skoltid istället.

Oskar sa att de visst hade fått det här med utsprungslandet lite om bakfoten när det pratades om Mamma Mia på musiklektionen. Tydligen hade man trott att det är en tysk produktion. Tur att Oskar kunde tala om för dem hur det förhåller sig (även om de givetvis skall sjunga på engelska).

Vet inte när musikalen skall spelas upp, men det skall bli väldigt kul att se det färdiga resultatet.

5 kommentarer:

  1. WOW va kul! Meddela var o när vi kan skaffa biljetter! kram från snaaart boende i hus.... /M

    SvaraRadera
  2. Tysk produktion? Hå hå ja ja!
    Vilken tur att det redde ut sig ;)


    LiseLotte

    SvaraRadera
  3. KUL! Då får du videofilma och lägga en snutt här : )

    Tysk ... Pah!

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Maria - I ett hus med husdjur menar du......Nä nu var jag elak (vattenorm i trädgården för läsarinfo.)
    Jag skall be Nora kolla upp hur det blir med föreställningar & biljetter. Kram

    LiseLotte - Ja vissa saker måste man värna om ordentligt. Björn&Benny är ju Sverige (i alla fall utomlands)!

    Marianne - Det skall jag försöka göra. Undrar var tyskarna kom in i det hela........Kram

    SvaraRadera
  5. Maria- Den är i slutet på oktober. jag vet nu vem som ska ha huvudrollen, och jag är lite avundsjuk men jag tröstar mig med att auditionen för drama only var för 6 och uppot och jag gick i 5:an då... (Alltså, vi är fortfarande i Indien, bara så att alla vet. De kommer ju lixom inte bli som Broadway! hehe)

    PS. En tjej i 10:an eller 11:an i kören skulle göra något för Hercules (olika hus i skolan men olika färger) och hon frågade om J A G ville sjunga solo me henne :) de blir ju kul!

    SvaraRadera