tisdag 24 augusti 2010

Sommarterapi

När 2 mil tar nästan två timmar att åka då kan man bli galen (som jag har blivit så många gånger), eller så kan man utnyttja sin Iphone till något som gör det hela mycket trevligare - mitt nyfunna nöje - att lyssna på Sommar i P1. Laddar ner så att jag har flera program och så betar jag av ett efter ett i bilen. Plötsligt är det riktigt trevligt och vilsamt att åka bil (dvs. OM Alfred sover). När/om sommarprogrammen tar slut så finns det massor av intressanta radiodokumentärer att lyssna på.

Nu sitter säkert någon och tycker att det är pensionärsvarning på det här, men om man är i Indien och får välja mellan vansinnig trafik utan svenska radioprogram och vansinnig trafik med svenska radioprogram, så är det ett enkelt val - det kan jag lova - i alla fall för mig.

8 kommentarer:

  1. Vi tyckte allt att ditt temperament blivit lite lugnare. Kanske är det tack vare dina mentala träningspass i bilen!

    SvaraRadera
  2. Det var din kära syster som just kommenterade, glömde visst att skriva det!

    SvaraRadera
  3. Håller med föregående!! Med pensionärssättet kan du spara in på några svordomar och utskällningar, eller hur?!? ;)
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  4. Förstår dig PRECIS! Ingen pensionärsvarning alls.

    SvaraRadera
  5. Pensionärsvarning pa Sommar i p1 det kan ALDRIG tänkas, jag gar och lägger mig vid 9 för att hinna lyssna pa alla bra sommarpratare innan sömnen slar till......
    Kram Ulle

    SvaraRadera
  6. Sommar i P1 är inte pensionärsvarning - det är en del av den svenska kulturen... Extra viktigt att hålla koll på som tillfällig utlands-svensk. Så luta dig tillbaka och njut av köerna och den förhoppningsvis sovande sötnosen. Kram Lotta

    SvaraRadera
  7. Håller med - Sommar i P1 är inte pensionärsvarning. Jag laddar ner och lyssnar när jag promenerar - hur mysigt som helst.

    SvaraRadera
  8. Anna & Åsa - Det kan nog ligga nåt i det ja.....Kram till er :)

    Karlavagnen, Ulle, Lotta, Katarina - Tack för stödet. Då var jag inte helt fel ute då. Någon som kan ge tips på det bästa de lyssnat på? Själv gillade jag Jill Jonsson mycket. Kramar till er.

    SvaraRadera