torsdag 26 november 2009

Bakat bullar idag...

....med vaniljsocker i och pärlsocker ! Dessa sockriga dyrgripar kom med en snäll kollega till Patrik från norr. Blev finfina bullar. Hade också en hel del tur idag, för strömmen gick exakt i samma sekund som sista glasplåten var klar (bakar i en kombinerad micro/ugn).


Nästa bullbak blir lussekatter och så skall vi försöka få till ett pepparkakshus i form av vårt hus därhemma, med en lilla husvakten Astrid på trappan förstås. Förra årets Empire State buildning (som jag och Nora måste få skryta lite med :) var ett once in a lifetime projekt.


12 kommentarer:

  1. Imponerande papparkakshus. Ser fram emot att se årets husbygge. Har ju inte sett erat hus hemma men jag tycker att ni ska baka ert hus här! Alla dessa fönster, småtak och altaner kan bli riktigt spännande. Jag ska prata med Nora....:)
    /Åsa

    SvaraRadera
  2. Håller med Åsa! Ert hus i Lindome är ingen riktig utmaning. Ni kan väl ha med Astrid i alla fall.
    Kram svärmor

    SvaraRadera
  3. Åsa - påminn henne inte! Akta dig så att du inte får hjälpa till........Kram :)

    SvaraRadera
  4. Oavsett hus...jag ser framemot bilderna ;-)

    Vi kör ett traditionsenligt mor Annas hus med massor av godis ;-)

    Kramar Ylva

    SvaraRadera
  5. Hej igen,

    Fick du någon ordning på uppdateringen av din blogglista? Har samma problem på Sebbes.

    Kram Y

    SvaraRadera
  6. Förra årets bygge blir svårslaget. Själv har jag tänkt byta ut Mor Annas mot en Riddarborg. Vi får väl se vad tid och ork räcker till. Jag återkommer om detta...
    /C

    SvaraRadera
  7. Ylva - Nej - Ingen ordning alls. Har hört från fler att det inte funkar som det skall. Säkert något systemfel på blogger.

    C - Limpistol rekommenderas varmt, men då går det ju såklart inte att äta. vet inte vad lille W säger om det?

    SvaraRadera
  8. SUCK, tyckte vi skulle vara duktiga i ar och pyssla ihop et färdigköpt pepparkakshus fran IKEA!!!Taj Mahal tycker jag later som mer utmaning för er pepparkaksproffs!
    Kram Ulle och familjen

    SvaraRadera
  9. Ulle- Det var väl en väldigt bra idé! Ska säga till mamma....
    NEHEE DU! Sa mamma nu.....kanske inte
    //Nora

    SvaraRadera
  10. Taj Mahal!! Mycket bra idé. Nu börjar det likna något. Katten kan du väl sätta på taket. Hon skulle säkert trivas även där!
    /Åsa

    SvaraRadera
  11. Åsa - När kan VI börja?/:):)

    SvaraRadera
  12. Ni får hjälpa mig att tjata.... går ej vägen alls....
    HAHA
    Nora

    SvaraRadera