söndag 22 november 2009

Helg

I fredags kväll blev det en god middag på japanska restaurangen Shiro för Patrik och mig och hans två Volvokollegor Stefan och Lars som är här på besök. Väldigt trevligt och väldigt gott. Dit skall vi definitivt gå igen. Våra duktiga barn var hemma själva med lite uppbackning av vänner som bor nära oss (tack!) och så kom kompisar till barnen över till oss och såg på film och spelade Wii. Nora passade (passande nog) på at hyra vampyrfilmen Twilight. Fick sedan klart för mig att det var 4:e gången hon såg den och då lär man ju vara beredd på det läskiga.Kursiv

Gårdagen ägnades åt (prut)shopping hela dagen. Lotsade runt Volvokollegorna på alla möjliga bra ställen i stan. Särskilt bra priser får man i sjalbutiken på Leela. Undrar varför........

Undrar om inte Erik gjorde dagens fynd i alla fall. Äkta Pokemonkort för 20 rs/paket i en stor leksaksbutik. Det är ca 3 kr det. Hemma kostar samma paket 55 kr - minst.

Jag inhandlade några vackra stora julkulor i papier mache. Finns hur mycket vackert som helst nu till jul. Hur skall det sluta?
Idag blir det läxläsning och en sväng till poolen skulle jag tro - nu när vi fått tillbaka solen efter några veckors indisk höst. Patrik går en tidig golfrunda.

Erik sa just nu klockan 09.00 att "Jag har bara 12 timmar på mig att göra något kul idag". Tror inte att han menar läxorna då.

2 kommentarer:

  1. Vilka vackra kulor. Jag tror jag får ta mig en liten shoppingtur....till Indien. Här hemma är julinspirationen på topp. Imorgon skall advetsljusstakar- och stjärnor fram. Julius är välkommen fram! Hyacinter och amarylisar är inhandlade.
    /C

    SvaraRadera
  2. Så mysigt med amarylisar. Har inte sett några här, men som tur är så har ju vi också en Julius i huset. Lika kul varje år. Kram ♥

    SvaraRadera