måndag 23 november 2009

Ny valuta?

De två senaste gångerna som jag har handlat i vår lilla grönsaksaffär har jag fått coca cola-bubbelgum i växel istället för 2 resp.1 rs (1 rs bubbelgum/ca 15 öre). Mannen i affären har satt det i system och det är inte så att han frågar om det är OK heller, utan man bara får dem bara och förväntas vara nöjd. Jag undrar om jag skall försöka betala med dem nästa gång jag handlar där. Det borde ju gå eftersom det är hans nya egna valuta.

Undrar om det systemet skulle funka på ICA?

6 kommentarer:

  1. Va? Hahahahaha!!! Ursäkta att jag skrattar, men uppfinningsrik är han i alla fall...

    SvaraRadera
  2. Hahaha, du får spara dem i en liten burk som man gör med småpengar så kan du ta med dem någon gång när du har ont om kontanter : D

    SvaraRadera
  3. Hej på er,

    Jag måste nog prova att ha ett i väskan och nästa gång han frågar om jag har en 1 rs, så skall han få tillbaka sitt tuggummi. Barnen har dock fattat tycke för denna valuta, så "växeln" går snabbt åt.

    SvaraRadera
  4. Vill du att jag sänder ner några gamla torra som vi har i förvar så slipper du växla pengar? OCh vilken tur att ni fixat läckan. Inget bra att inandas sådan:-)
    Kram Mia

    SvaraRadera
  5. Ja, det kanske vore nåt det...../Kram Lena

    SvaraRadera