måndag 23 november 2009

Fridens liljor! Gasläckan är funnen och jag hade rätt i att den fanns!

ÄNTLIGEN BLEV JAG TRODD och tagen på allvar!

Pratade med köksfirman i förmiddags igen och den vänlige mannen sa att det inte var någon idé att skicka köksfirmans egna killar igen (insiktsfullt) utan han lovade att ta kontakt med gasinstallatören. En liten stund senare hörde den firman av sig och några timmar senare var de här. Otroligt!

Jag hade varit lite förutseende och satt på båda gaskranarna ett par timmar tidigare så gaslukten i besticklådan var stickande och jag fick medhåll direkt! Kopplingar kopplades loss och i med dem i en skål med vatten och ser man på - BUBBLOR från en nippel vilket visade på ett läckage. Nu är det hela bytt och fixat och den gasmannen har i fortsättningen mitt fulla förtroende.

8 kommentarer:

  1. Bravo! Jobbigt att man ska behöva tjata!!!!

    SvaraRadera
  2. Karlavagnen - Jag tränar tålamodet ständigt känner jag. Är det inte gas så är det trasiga skor som inte går att byta....

    SvaraRadera
  3. Eller egen påfunnen valuta i cola bubbelgum ;-)

    /Ylva

    SvaraRadera
  4. Heja gasmannen! Och grattis till dig som stod på dig!

    SvaraRadera
  5. Ja men äntligen! Så skönt att det där är fixat nu! BRA att du stod på dig och fick dem att agera!

    SvaraRadera
  6. Tack för stödet!

    Ja, det lönar sig TILL SLUT att vara evis när man vet att man har rätt. Gäller tydligen "bara" att hitta rätt i djungeln av gasmän. Verkar som att man måste avklara ett antal tändsticksgubbar först.

    SvaraRadera
  7. Anna - Blev beslutsam att inte ge mig efter din kommentar om er gasläcka i Portugal. Tack för det!

    SvaraRadera