onsdag 11 november 2009

Yesteryear

Jag har aldrig tänkt på att detta ord finns. I Indien är man duktig på att utnyttja engelskans alla uttryck, särskilt i dagstidningarna. Detta ord fanns i dag i en liten notis i tidningen för att beskriva en forna populär skådespelare; "Yesteryear actor......."

Till skillnad från förra Shopatherapy som jag skrev om i ett tidigare inlägg, så finns detta ord med i Nordstedts lexikon på nätet.

Och så något annat: Om jag har tur idag så blir det lite hissnande bilder ikväll på bloggen om maskrosens färd mot taket, men som sagt vi får se om elektrikern kommer.......Konstigare saker har ju hänt än att de inte dyker upp.

2 kommentarer:

  1. :0) Maskrosen kom upp. Själv har jag min nedpackad. Köpte den inspirerad av ett besök hos en inredningsintresserad kompis som har den precis ovanför soffbordet (som ett tips då). Jätte snyggt.
    Själv jagar min hyresvärdinna en målare som hon redan betalat för ett och ett halvt år sedan för att han ska komma och måla...

    SvaraRadera
  2. Skönt att höra att hantverkare håller stilen även i Spanien......Med maskrosen tog det dock bara någon vecka från det att jag ringde underhållsavdelningen på området, tills de dök upp och dessutom gjorde de ett förvånansvärt bra jobb, så stort + för det./Lena

    SvaraRadera