lördag 28 november 2009

Julius är på plats,



men lyser inte.

Ganska entusiastisk satte jag i eftermiddags igång med att plocka fram adventsljusstakar och stjärnor men tappade snart modet. Var är de fina pappstjärnorna? Ja - troligen hemma i Lindome för här är de inte. OK får försöka hitta nya här, och det bör väl gå, för de jag har hemma i Sverige är made in India. Nästa bekymmer; inga stjärnsladdar är tillräckligt långa och på det enda stället där Julius kan stå i fönstret och lysa (på golvnivå) så upptäckte jag att kontakten bakom soffan var intryckt i väggen. Pust. Får ringa elektrikern i morgon.


Har någon där hemma väggkontakter som försvinner in i väggarna?

Så just nu är min adventsstatus = en ickelysande adventsljusstake i fönstret, två stjärnor och barnens ljusstakar på köksbänken. Lyckades i alla fall, utan större problem, få fram en fyrarmad ljusstake med stearinljus. Bör vara ett säkert kort.

3 kommentarer:

  1. Inte mycket bättre här även om vi bor betydligt närmare de svenska markerna!En icke fungerade trästjärna, 2 slängda pappersstjärnor, en vit adventsljusstake som sett sina bättre dagar och en nyinköpt adventssjärna till köket!
    Men det lilla pepparkakshuset star och adventskransen med fyra ljus har jag skapat själv i ar med gransirs, mossa, kottar och rönnbär!Sa blev det advenstfika med grannarna, saffranskaka med creamcheesetopping sa det har känts ganska juligt i alla fall!
    Manga kramar till er!
    Ulle

    SvaraRadera
  2. Det är lätt att glömma att även hemma i Svedala krävs det en hel del förlängningssladdar, grenkontakter och timerar innan adventsmyset är ett fullbordat faktum. Men tillslut så...
    Kram
    Camilla

    SvaraRadera
  3. Jo jag vet ju att jag brukar bli frustrerad varje år över sladdar som inte räcker och trasiga lampor i ljusstakar, men det tar ungefär 10 månader att förtränga, så det bli en nyhet varje år. Kram till er

    SvaraRadera