söndag 25 april 2010

Avslut på veckan

Det har för ovanlighetens skull varit en hektisk vecka; storhandling, tandläkarbesök, Chennai, science exhibition på Indus, besök på Patriks jobb, after work i går, i dag fotografering i 4 timmar hemma hos en fotograf och så firades Patriks födelsedag här hemma i kväll i trevligt sällskap av 3/4 av familjen Ekberg.

Veckan har gått väldigt fort :)

Lite om dagens övning.
Vi har aldrig tidigare varit hos fotograf med barnen, men när jag var hemma hos en engelsk tjej för ett par månader sedan hade hon ett par fantastiskt fina svartvita canvasbilder av sin familj på väggen. Då kände jag att det faktiskt hade varit roligt att ha några riktigt fina foton på familjen och framförallt på barnen. Alice (fotografen) tog flera 100 kort på oss i olika konstellationer och positioner - absolut ingen traditionell porträttfotografering. Var lite kul då Erik senare skulle förklara för Åsa om fotograferingen och sa "När hon skulle ta nakenbilder på Alfred och Pappa......" Jag lovar att den enda som var naken på dagens fotografering var Alfred och det var högst beskedliga nakenbilder det.
Det blir spännande att se resultatet om ett par veckor. Då skall vi välja ut foton för 4 förstoringar och sedan får vi också alla foton på CD (30-100 st beroende på hur korten blir), så det kommer nog att dyka upp ett och annat av dessa foto på bloggen framöver. Det var meningen att det skulle tas några bebiskort med en sovande Alfred, men nyfiken som han är vaknade han så fort han kom ur vagnen så det fick bli nakenkort med vaken bebis istället.

Nu är det natten och i morgon (eller rättare sagt senare i dag) blir det en golfrunda och lite jobb för Patrik och jag tror att jag och Alfred skall pusta ut i horisontalläge medan Nora och Erik gör veckans (ännu inte påbörjade) läxor (vad gör det?- Erik har "bara" 8 läxor att ta tag i!) Misstänker att det finns en risk att jag får lämna mitt horisontalläge då och då.

4 kommentarer:

  1. Haha. Kommer nakenbilderna på bloggen också? ;)

    SvaraRadera
  2. Tack för i går! Mysigt och gott som alltid. Stackars födelsedagsbarnet fick både agera kock och chaufför. Bra karl du fått tag på! Även jag väntar med spänning på nakenkorten! :)
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  3. Åsa - Ja visst är han kanon, killen (för då var det en ung kille)jag fångade in för 23 år sedan♥
    Tack själva! Kul att ni kom och firade Patriks födelsedag :)
    Som sagt - det blir bara nakenbilder på en mycket liten man ☺
    Kram!

    SvaraRadera