söndag 11 april 2010

Bullar och lite annat

Det är ganska galet att baka bullar när det är så varmt, men det har jag i alla fall gjort både i fredags och idag. Fick färsk svensk Kronjäst och mandelmassa av Mia och det kan ju absolut inte få förfaras. Baka bullar innebär lite att gå på helspänn - skall man hinna klart innan strömmen går? I fredags var det på håret. Sista bullarna ur ugnen och 5 min senare gick strömmen. Idag har vi helt otroligt nog haft ström hela dagen.

Största och minsta mannen i familjen tar just nu en tupplur och stora barnen är vid poolen, så det är lugnt och tyst i huset. När de vaknar blir det en liten tur till Forum mall. Bäst att hålla sig på luftkonditionerade platser.

I går kväll var familjen Tullberg här på middag och vi åt honungsmelon med serranoskinka och pasta med tigerräkor och lite annat i. Receptet hittade jag hos Åsa. En riktigt god kladdkaka fick vi också ihop jag och Nora i nya kakformen med avtagbar kant som samma Åsa har försett mig med. Tack snälla du♥

2 kommentarer:

  1. Du vet väl att du kan frysa den färska jästen? Det funkar jättebra. Tina sakta över ett dygn i kylen.

    Gott med bullar!

    SvaraRadera
  2. Marianne - Tack för tipset. Det visste jag inte. Visst är det gott med bullar och nu var det ett tag sedan vi hade några i frysen så det är trevligt :)

    SvaraRadera