torsdag 15 april 2010

Rensa.......var då?

Jag saknar att ha ställen att rensa!

I dag har jag gått igenom badrumsskåp och medicinskåp i brist på annat. Garderoberna är genomgångna, förrådet, Eriks rum, köksskåpen.....

Jag behöver komma hem och se om det finns någon liten låda att ta tag i ;), fast det finns det nog inte. Huset är ju så gott som tomt på prylar och det som finns är ju genomgånget en gång och ligger nu i lådor sm jag har lovat mig själv att inte rota i förrän vi flyttar hem igen.

Men EN rabatt har vi ju kvar. Den behöver säkert rensas - fast det är inte lika kul det!

6 kommentarer:

  1. Hmmm, finns alltid förråd att rensa hos oss om lusten håller i sig ;-)

    Saknar dig!

    Kram Y

    SvaraRadera
  2. Jag som verkligen borde rensa och städa i överfulla förråd, skåp och lådor sitter här och googlar på Bangalore (mest shopping då, gäller att prioritera..:) ) . Fattar inte att vi på tre år lyckats fylla upp och samla på oss en sån massa grejer....H är mkt positiv till vårt nya land. Mycket på schemat men tror han kommer ut till PM på fredag igen, han kanske ringer! Tackotack, nu ska jag surfa vidare - eller nej, rensa vart det visst...kram M

    SvaraRadera
  3. Y - Du vet att jag gärna hjälper dig men då får vi skicka iväg hamstern F först :)
    Saknar dig också. Om 57 dagar så.....(jag har en nedräknare längst ner på bloggen, annars hade jag inte haft sån koll:) Kramisar

    M - H är välkommen! Vad jag vet är jag hemma eller någonstans i närheten. Inte mycket shopping för min del nu och det är hälsosamt för plånboken. Till hösten är Alfred ju lite större så då kan jag introducera dig i Bangalore-shopping. Indiens största köpcenter har just öppnat men jag har inte varit där ännu. Får ta mig en titt där innan hemfärden.
    Rensa på (eller om det nu var surfa).
    Kram

    SvaraRadera
  4. Det är någonting som jag borde ta tag i! Guuud så mycket prylar man samlar på sig...Tog ni förresten med er allt från Sverige, dvs möbler? Vi rensade ju allt på vinden och har det i ett tryggt förvar i Sverige, men på något konstigt sätt så fylls förråden här nu med. Hur går det till?

    Vad kul att de fick varandra till slut (ditt föregående inlägg)

    Kram

    SvaraRadera
  5. Du är välkommen hit och rensa. Please? : )

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Taina - Vi tog med oss en del möbler hit. Vi har hyrt ut huset hemma delvis möblerat. Kvar finns sängar (barnens + våra gamla sängar) , någon byrå, soffa, några skåp i vardagsrummet, matbord och stolar och köksprylar. Här fanns matbord och en stor soffa + några sängar som ingår i huset vi hyr. Genom att ha kvar en del kan vi bo i huset på sommaren utan problem. Vi hyr ut sept-juni. Vinden är ganska välrensad hemma men de prylarna står kvar. Vinden är så pass stor att hyresgästerna också får plats med sina prylar om de skulle vilja. I källaren har vi ett låst rum med allt som är nedpackat som inte skulle med hit, typ vinterprylar, album mm mm mm.
    Vi gjorde en förrrådsrensning här för några månader sedan och slängde en del, mest prylar hemifrån tror jag och tomma kartonger. Köper inte så mycket här att fylla förråden med. Lite annat i US förstår jag, där det finns massor av trevligt att shoppa.
    Kram!

    Marianne - Jag kommer gärna!Tycker att det är kul. Skulle kunna tänka mig att ha det som yrke - rensningskonsult :) Det hade varit nåt för mig det. Gillar städtanterna i "Rent hus" som har gått på 4:an. Kul program. De damerna är det bra fart i. Tänk vad mycket människor som har för mycket i sina gömmor. Det hade jag nog också tills vi (jag, syster + mina mostrar) röjde ut morfars hus i 2 våningar med källare o vind när han gick bort. Det tog ett år och då lovade jag mig själv att nån samlare skall jag inte bli. Nyttig erfarenhet. (Fast vi har nog kommit på att någon grythyttanstol kan ha hamnat på tippen, vilket inte var så smart, men detta var i mitten på 90 talet så jag får skylla på att jag var ung och dum).
    Kram!

    SvaraRadera