fredag 9 april 2010

1 år med bloggen

(Klicka på månaderna om ni vill läsa inläggen)

April och jag skriver första blogginlägget.


Maj Containern kommer med våra efterlängtade saker.


Juni Vackraste Sariflickan♥


Juli - Bloggpaus


Augusti präglas av svininfluensapanik i Indien i storformat.


September Vi får veta att vi väntar en frisk bebis ♥


Oktober Maldiverna - we'll be back!


November Gasläckan upptog mycket av min energi i november och JAG fick till slut rätt!


December Faster/syster med familj på besök och vi firar "svensk" jul med riktigt bra resultat.

Januari Telefonsamtalet till lab. Då blev jag lite trött!


Februari präglades av småseg väntan på..............


Mars vår lilla krabat♥♥♥


April Reality såpan toppar hittills.

Ja - det var 1 år det!

8 kommentarer:

  1. Grattis till ett år! Kul att gå tillbaka och läsa hur det var från början. Så annorlunda det känns liksom. Nu är det väl mer en vardag även om det säkert finns vissa saker man aldrig vänjer sig vid. Inte här i USA heller...

    SvaraRadera
  2. Taina - Tack! Ja, tänk om man visste då allt som man vet nu om att leva här. Men man behöver det i portioner; alla enkla saker som man få kämpa så för här. Det är ändå fantastiskt att få vara med om det här trots att man såklart har BID (Bad India Days) ibland. Det positiva överväger dock! Önskar bara att man kunde transportera människor över skype :) Det skär i mosterhjärtat när systerdottern Maja säger "Jag vill ha Alfred nu" :(

    SvaraRadera
  3. Och vi här hemma har ookså fått en liten inblick i er indiska vardag. Tack för att ni delar med er av allt som händer. Nu väntar vi på att få träffa er alla snart igen. Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. GRATTIS till ett år! Visst är det härligt med bloggen, att man faktiskt sparar på även de där små sakerna. Tänk om jag hade börjat blogga redan för elva år sedan när vi flyttade till Bulgarien ... Men, men, bättre sent än aldrig!

    Hoppas du fortsätter for ever!

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Lotta - Det känns roligt att kunna dela med sig av det vi får vara med om och då är ju bloggar en finfin uppfinning. För ett par år sedan hade jag aldrig läst en blogg och var ganska skeptisk. Vem kunde vilja läsa om någon annans vardag? Nu har jag tom universitetspoäng i ämnet även om det är blygsamma 7,5 p. Man är inte sämre än att man kan ändra sig. Vi ses i sommar. Ser fram emot det! Kram

    SvaraRadera
  6. Marianne - Ja bloggen blir ju en fin dagbok även för en själv.
    Du får trösta dig med att bloggandet var i sin linda för 11 år sedan. Ordet Blog (förkortning av web log) publicerades första gången 1999. De blogportaler vi använder idag började utvecklas under senare delen av 1998 och under 1999. Blogger startades tex. i aug 1999. (Rettberg) (Så fick jag lite användning för min kurs också :)
    Hoppas att du oxå fortsätter for ever!
    Kram och god natt!

    SvaraRadera